Friday, December 20, 2013

tak sabar?

Tak sabar aku nak tengok hang membesar.
aku rasa masa aku baya hang,
aku buas,nakal,jahat,ganas,rock la bagai.
bila aku teringat zaman aku baya hang
masa tu kat kulim,
banyak pengalaman berperisa aku dapat.
bak kata orang, -zaman sudah berlalu meninggalkan kita
                         -pengalaman mendewasakan kita
                         -yang lepas jangan dikenang
Perkara lagi,
tak sabar aku nak tengok hang membesar.
dulu aku ni kurus kering gila masa baya hang
nanti hang baya aku,aku nak tengok rupa hang macam mana.
hehe
bukan nak cakap aku ni bagus ke apa,
tapi, aku nak tengok muka hang bila dah besar. hehe

Sunday, November 10, 2013

Program Bakti Alam

Assalamualaikum,
nak habaq mai ni..
Wah hiking..
Banyak pengalaman yang aku dapat kat sana..
ni la antara aktiviti lasak yang aku suka..
pelbagai dugaan dan cabaran kami tempuh semasa mendaki dan turun gunung berembun ni..
sakit kaki, sakit bahu, lapar dan tidur xlena tu la cabaran yang aku hadapi..haha
paling mengembirakan aku bila sampai kat kawasan pokok bongsai.. subhanAllah,
memang cantik kat atas tu.. dan macam cerita korea...pui.. haha
selain itu, semangat kumpulan tu pon aku suka bila kawan2 lambat di belakang,
kita akan tunggu dan jalan sama2.. (lepas tu kena tinggal lagi, haha)
sedih bila lupa bawak powerbank naik atas, so xleh tngkap view pokok bongsai dengan air terjun yang
dikatakan tertinggi di asia..rasanya..
ni ada la video yang sempat aku rakam semasa program ni berjalan. enjoy.

video

Lagu- Epigram - I'm Sorry, I'm Lost
The Best Pessimist - Walking With Happiness

Thursday, October 31, 2013

This...

we learn,
we train,
we try..



Work it harder
Make it better 
Do it faster
Make us stronger

By Daft punk!

Monday, October 28, 2013

Why?

this thing is between heart and feelings.
i cant accept why human being like this.
they doesn't have humanity inside them
kill, rape, bully, torture.. why?

because,
power and money or religious differences?
yes, nowadays people are blind because of this thing.

i talk to myself,
why?
why they being like this?
They only children, women..weak human.
what happen if?
if their sister, mother have be killed by someone?
what are they feel? .....

looking a picture, watch a video
so touch with this cruelty.
Why we cannot live in peace?
why?